Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Nexera: jeden kabel, kilkudziesięciu dostawców internetu i telewizji

Nexera to firma, która buduje sieci światłowodowe. „Udostępniamy je potem wielu dostawcom internetu – dużym operatorom i lokalnym firmom. A nasi klienci podejmują decyzję, kogo wybrać” — mówi Monika Szczepaniak, regionalny kierownik sprzedaży w firmie Nexera.
Nexera: jeden kabel, kilkudziesięciu dostawców internetu i telewizji
Monika Szczepaniak, regionalny kierownik sprzedaży w firmie Nexera

Autor: © Nexera

https://www.nexera.pl/pl/Pani Moniko, czym zajmuje się Nexera?

— Nasz biznes można opisać jednym zdaniem: jeden kabel – kilkudziesięciu dostawców internetu i telewizji. Nexera to firma, która buduje sieci światłowodowe. Udostępniamy je potem wielu dostawcom internetu – dużym operatorom i lokalnym firmom. Natomiast nasi klienci sami podejmują decyzję, kogo wybiorą.


Czyli światłowód Nexery to jeden kabel i możliwość wybrania najlepszej dla siebie oferty?

— Tak, i co ważne: Nexera buduje światłowody tam, gdzie komercyjnie praktycznie nikomu to nie opłaca się. Tereny „białych plam” – to tam najczęściej budujemy. Dlatego jesteśmy w ponad 400 gminach, w 5 regionach, ale nie znajdziecie nas np. w Warszawie czy Gdańsku. Konkretniej – wierzymy, że na Warmii i Mazurach mieszkańcy mogą obcować z piękną naturą za oknem swoich mieszkań, a jednocześnie nie być wyłączonymi cyfrowo i móc korzystać w pełni z życia online. Nie ma co ukrywać, ale w obecnych czasach, zaraz przy wodzie i prądzie, to internet staje się koniecznością w normalnym życiu codziennym.


Gdyby mogła Pani odpowiedzieć na pytanie: po co mi światłowód? W czym jest on lepszy od „radiówki” czy internetu mobilnego, jakie są jego zalety?

— To jak porównywać samochód do roweru. Światłowód pod każdym kątem jest lepszy od łącza radiowego. Przede wszystkim mamy możliwość oglądania filmów bez zawieszania i pogorszenia jakości obrazu. Korzystania ze stabilnego połączenia nawet podczas złej pogody – czy wiecie Państwo, że w Polsce średnio przez 153 dni w roku pada deszcz? Używania internetu bez limitu – to wolność od liczenia zużycia danych. Sprawnego załatwiania spraw urzędowych i przelewów przez internet – oszczędność czasu i paliwa. Pracy na wielu urządzeniach jednocześnie – każdy domownik może robić, co chce. Bycia eko – światłowód w porównaniu do tradycyjnych kabli miedzianych zużywa siedemnastokrotnie mniej energii!


A jak to wygląda na przykład w przypadku Braniewa i gminy Braniewo? Gdzie i jaki mamy zasięg?

— W takim razie – trochę liczb. Nexera wybudowała sieć światłowodową do prawie 3000 gospodarstw, w 9 miejscowościach. Są to Bemowizna, Braniewo, Lipowina, Rudłowo, Strubiny, Stępień, Szyleny, Szyleny-Kolonia, Wola Lipowska. Z tego prawie 2500 gospodarstw domowych znajduje się w mieście Braniewo.


Zatem to nie tylko większe bloki mieszkalne?

— Nie, nie tylko. W naszym zasięgu są tak bloki, jak i domy jednorodzinne – z instalacją napowietrzną lub podziemną. Warto też dodać, że podłączamy nie tylko klientów indywidualnych, ale również biznesowych: ktoś kto prowadzi lokalną firmę, korzysta czy to z terminala płatniczego, z kamer czy najprościej mówiąc potrzebuje dobrego, szybkiego, stabilnego łącza do pracy w swojej firmie, a jest w naszym zasięgu – jego również zachęcamy do kontaktu z operatorami, by adres jego firmy był podłączony do naszego światłowodu.


A jak właściwie mogę sprawdzić, czy mój adres jest w zasięgu?

— W pierwszej kolejności należy sprawdzić interaktywną mapę Nexery – www.nexera.pl – na której znajdują się szczegółowe informacje o tym, w których miejscach sieć światłowodowa jest już gotowa oraz gdzie dopiero powstaje. Jeśli jesteśmy już w zasięgu sieci na mapie Nexery, możemy również zobaczyć, którzy dostawcy internetu świadczą usługi w naszej okolicy.


Jacy operatorzy są dostępni na naszym kablu w Braniewie?

— Mieszkańcy Braniewa mogą zamówić światłowód od aż 11 operatorów. Są to: Orange, RFC, T-mobile, UPC / Play, ABP Komputer, Plus, Eltronik, Vectra, Netia, Światłostrada, Ivendo.


Dlaczego właściwie Nexera kładzie swoje kable tam, gdzie nie robią tego inni? I co z tymi osobami, które nie są w zasięgu Nexery? Czy jest możliwość zostania waszym klientem?

— Bardzo byśmy chcieli podłączyć wszystkich, ale z racji ograniczonych środków własnych, ważne jest zgłaszanie zapotrzebowania przez mieszkańców gminy, szczególnie w systemie Sidusis. Dzięki temu, że władze centralne biorą pod uwagę lokalizacje zgłoszone przez mieszkańców poszczególnych gmin w toku projektowania lokalizacji z nowych środków unijnych. Zgłoszeń popytu można dokonywać za pomocą strony internetowej https://internet.gov.pl/ lub https://wyszukiwarka.uke.gov.pl/


A czy założenie światłowodu wiąże się z uciążliwym remontem?

— Założenie światłowodu to prosta instalacja jednego kabla, bez skomplikowanych prac budowlanych i bez konieczności remontu – szybko i sprawnie zyskujemy dostęp do życia on-line bez limitu. Możemy sami ustalić z technikiem miejsce zamontowania urządzenia. Podobnie jest z osobami mieszkającymi w domkach jednorodzinnych – nie trzeba martwić się o rozkopane kostki brukowe. Jesteśmy zobligowani, by przywrócić teren do pierwotnego stanu, tam gdzie kładziemy kabel.


Załóżmy, że mieszkam w domu jednorodzinnym w Braniewie, na przykład przy ul. Wileńskiej, Jagiełły lub Krasickiego i widzę kabel przy swojej działce lub na słupie – co muszę zrobić, by korzystać ze światłowodu?

— W takim przypadku do zamówienia internetu światłowodowego pozostał tylko jeden telefon. W blisko 95 procentach koszt podłączenia domu do światłowodu wynosi... 0 złotych. Należy tylko wybrać operatora i zadzwonić na jeden z poniższych numerów, gdzie uzyskamy wszystkie niezbędne informacje:
• Orange – 510 046 737
• RFC – 52 551 13 33
• T-mobile – 501 257 233 
• UPC / Play – 535 964 944 
• ABP Komputer – 23 697 98 89
• Plus – 601 102 601
• Eltronik – 56 649 81 00
• Vectra – 739 306 306 
• Netia – 22 358 15 50
• Światłostrada – 89 762 62 62
• Ivendo – 579 492 667


I kolejne pytanie: mieszkam w bloku w Braniewie, np. na ul. 700-lecia, Elbląskiej lub Matejki – co mam zrobić, by korzystać ze światłowodu?

— Także tylko jeden telefon dzieli taką osobę do zamówienia internetu światłowodowego. My się  już dalej wszystkim zajmujemy, nasi klienci nie muszą występować o zgodę do spółdzielni, ani samemu nic przygotowywać. Trzeba tylko wybrać operatora i zadzwonić:
• Orange – 510 046 737
• RFC – 52 551 13 33
• T-mobile – 501 257 233 
• UPC / Play – 535 964 944 
• ABP Komputer – 23 697 98 89
• Plus – 601 102 601
• Eltronik – 56 649 81 00
• Vectra – 739 306 306 
• Netia – 22 358 15 50
• Światłostrada – 89 762 62 62
• Ivendo – 579 492 667


A co w przypadku, gdy korzystam z internetu u jakiegoś operatora, co z moją dotychczasową umową? Czy nie będę musiał płacić kary umownej?

— Jeśli mamy umowę jeszcze na czas określony – to zalecamy kontakt z dotychczasowym operatorem, od którego mamy jakąś usługę. W zdecydowanej większości przejście z internetu radiowego czy mobilnego na światłowód jest możliwe w każdym momencie trwania umowy u operatora.


No dobrze, każdy pewnie powie, że światłowód jest fajny. Ale pytanie: ile za to zapłacę?

— Taniej niż myślimy. Wszystko zależy od tego, czy chcemy korzystać z samego internetu czy połączymy to z TV lub abonamentami na telefon. Wiadomo, że z pakietami wychodzi jeszcze taniej. Tutaj dodam, że wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców Braniewa, specjalnie dla zdecydowanej większości adresów przygotowaliśmy bezpośrednie kontakty do dostawców internetu w danej okolicy. Więcej informacji można uzyskać dzwoniąc pod wybrany numer i skorzystać ze specjalnej promocji „Złap neta za zeta”! Przez pierwszych 12 miesięcy zapłacimy za internet do 1 zł miesięcznie, a w kolejnym roku maksymalnie 50 zł na miesiąc. Zachęcam, aby nie zwlekać z decyzją, ponieważ promocja jest ograniczona czasowo.


W jaki sposób mieszkaniec Braniewa lub okolic może się z wami skontaktować?

— Organizujemy spotkania w gminach, gdzie mieszkańcy pytają nas o szczegóły, a my udzielamy odpowiedzi. Ale najszybszym sposobem w razie jakichkolwiek pytań jest rozmowa z naszym Wirtualnym Asystentem, za pomocą czatu na stronie https://www.nexera.pl/pl/ (w prawym dolnym rogu ekranu) lub telefonicznie pod numerem +48 22 233 07 00, a także mailowo [email protected]
 


Podziel się

Reklama
Reklama
Reklama