Do zdarzenia doszło w czwartek, 27 października. Do kobiety zadzwonił oszust, przedstawiając się za konsultanta banku. Mężczyzna poinformował 29-latkę, że ktoś właśnie próbuje dokonać wypłaty środków z jej konta. Aby zapobiec utracie pieniędzy kobieta dała namówić się na zainstalowanie w swoim telefonie aplikacji, która zwiększy bezpieczeństwo.
Efekt był odwrotny, a oszust uzyskał dostęp do jej konta bankowego. W trakcie rozmowy z kobietą zdołał przelać z jej kontra 4 tys. Złotych. Gdy oszust się rozłączył kobieta postanowiła zadzwonić do swojego banku i wtedy dowiedziała się, że doszło do wyłudzenia pieniędzy z jej konta. Pracownik banku w porę zablokował konto oraz kartę płatniczą 29-latki, gdyż w tym czasie oszust próbował zwiększyć limit przelewów wychodzących oraz wziąć pożyczkę obciążającą konto pokrzywdzonej.
Policjanci przypominają – prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi nas o podanie takich danych, jak:
• loginu i hasła do konta bankowego;
• pełnych danych osobowych, czyli numeru dowodu osobistego, jego daty wydania i ważności (może prosić o podanie np. daty urodzenia czy kilku ostatnich cyfr peselu celem weryfikacji, ale nigdy nie zapyta o komplet danych w jednej rozmowie);
• PIN-u do aplikacji mobilnej;
• danych karty płatniczej czy kredytowej (numeru, daty ważności, kodu CVV, PIN-u do karty);
• kodów BLIK;
• kodów z SMS autoryzacyjnych.
Nigdy nie będzie namawiał także do instalowania dodatkowych aplikacji czy wykonania przelewu na inne, „bezpieczne” konto.
Gazeta w Braniewie i powiecie braniewskim –
– "NOWINY PÓŁNOCNE"
REKLAMA:
Mail: [email protected]
Tel.: 501 08 02 96
Napisz komentarz
Komentarze