Branża meblarska a rynek e-commerce
W ostatnich latach wartość rynku e-commerce stale wzrasta. Istotny wpływ na zmianę nawyków zakupowych miała pandemia. Obecnie aż 85% Polaków deklaruje chęć dokonywania zakupów online. Warto dodać, że jedną z najszybciej rozwijających się kategorii było wyposażenie wnętrz oraz meble.
Sklepy meblowe starają się zapewnić klientom warunki zakupu podobne do tych, jakie panują w salonach stacjonarnych. Wyczerpujące i szczegółowe opisy artykułów, zdjęcia oraz filmy pozwalają na dokładne zapoznanie się z produktem. Dodatkowym ułatwieniem dla kupujących jest możliwość wyboru dogodnej formy dostawy. Może to być firma kurierska, odbiór osobisty w sklepie, a w przypadku Salonów Agata – darmowe dostarczenie zamówienia do Megaskrytki.
Przekonaj się, że zakupy przez Internet mogą być szybkie, wygodne i bezpieczne – poznaj opinie klientów Salonów Agata na ceo.com.pl.
Jakie meble najczęściej kupujemy przez Internet?
W czasie lockdownu największym powodzeniem cieszyły się meble niezbędne do nauki oraz pracy w trybie zdalnym. Kupowano zwłaszcza biurka i fotele biurowe.
Badania z lat ubiegłych pokazują, że kupujący często poszukiwali lamp, narożników oraz łóżek. Tuż za nimi uplasowały się fotele, krzesła, sofy i kanapy. W dalszej kolejności były meble ogrodowe oraz dekoracje, zwłaszcza ścienne.
Droga zakupowa – jak klienci Salonów Agata kupują meble?
Zakup mebli z reguły wiąże się z większą inwestycją, dlatego klienci skupiają się na porównywaniu ofert, sprawdzaniu i testowaniu. W tej kategorii produktów ważne jest dokładne obejrzenie mebla oraz sprawdzenie jego funkcjonalności i wygody. Z tego powodu w branży meblarskiej można zaobserwować dwa zjawiska zakupowe: research online i zakup offline lub research offline i zakup online.
W pierwszym przypadku klient poszukuje informacji o produkcie w Internecie, porównuje ceny, czyta opinie użytkowników i dokonuje zakupu w sklepie stacjonarnym. Drugi przypadek dotyczy klienta, który chce zobaczyć mebel na żywo, a następnie kupuje go online w sklepie, w którym otrzyma najkorzystniejszą ofertę. Najbardziej wymagający klienci stosują trzeci sposób: szukają online, oglądają i testują w sklepie, a następnie podejmują decyzję i kupują przez Internet.