W czwartek (7 kwietnia) przestępcy podjęli dwie próby oszukania mieszkańców powiatu braniewskiego.
W pierwszym z przypadków do mężczyzny zadzwonił rzekomy pracownik banku. W trakcie rozmowy oszust przekonywał, że pieniądze klienta są zagrożone i musi zainstalować specjalną aplikację na telefonie. Mężczyzna nieświadomy przestępczego działania postąpił zgodnie z instrukcją.
Tuż po zainstalowaniu aplikacji zalogował się do swojego internetowego konta, a po chwili zorientował się, że stracił 1,5 tys. złotych. O fakcie powiadomił policjantów.
Tego samego dnia do mieszkanki Braniewa na jednym z popularnych komunikatorów odezwał się „znajomy”. W trakcie konwersacji mężczyzna poprosił o udostępnienie kodów blik, tłumacząc prośbę brakiem możliwości dokończenia swojej transakcji z uwagi na jakąś awarię. Oszust zapewniał, że niezwłocznie zwróci pożyczoną kwotę.
Kobieta nie dała się jednak zwieść pozorom i postanowiła zadzwonić najpierw do znajomego. Kiedy skontaktowała się z prawdziwym kolegą – ten poinformował, że nie prosił o żadne pieniądze, co jedynie utwierdziło ją w przekonaniu, że miała do czynienia z oszustem.
Nie ulegaj presji! Zachowaj wzmożoną czujność! Daj sobie czas na przemyślenia, nie działaj pod wpływem emocji. To może być oszustwo!
Jeżeli nawiąże z Tobą kontakt osoba, która będzie proponowała:
szybki zysk,
zainstalowanie oprogramowania na komputerze,
uratowanie „zagrożonych” pieniędzy na rachunku bankowym –
– ZAWSZE zachowaj czujność i zdrowy rozsądek! To może być oszust!
NOWINY PÓŁNOCNE –
– gazeta powiatu braniewskiego
REKLAMA:
Mail: [email protected]
Tel.: 501 08 02 96
Napisz komentarz
Komentarze