Poza tym część konsumentów może dołączyć do grupy docelowej dopiero za jakiś czas. Dlaczego w działaniach e-marketingowych zaniedbywać tych użytkowników, którzy mogą zostać klientami w bliżej nieokreślonej przyszłości?
Statystyki wejść na stronę oraz konwersji to nie wszystko. Liczy się również zaufanie odbiorców do firmy
Pozycjonowanie stron oraz kampanie reklamowe w wyszukiwarce pozwalają na precyzyjny pomiar efektów wszystkich podejmowanych działań. Część narzędzi monitorujących wyniki udostępnia samo Google, inne powstają na potrzeby specjalistów SEO. Renomowane agencje, takie jak rodzime ESEO, wykorzystują profesjonalny soft, dający dostęp do danych nieosiągalnych innymi drogami. Dzięki temu wszystkie akcje i zmiany odbijają się w liczbach i statystykach, nie ma miejsca na jakiekolwiek domysły czy spekulacje. Są jednak kwestie, których nie da się ubrać w całkowicie obiektywne czynniki. Pozostaje przeprowadzenie badań wśród użytkowników i zaufanie, że odpowiadają zgodnie z prawdą. Do takich kategorii z pewnością można zaliczyć rozpoznawalność marki oraz zestaw skojarzeń, jaki wywołuje nazwa firmy / produktu wśród potencjalnych klientów. Zasada jest banalnie prosta: jeżeli brand wystarczająco mocno zakotwiczy w świadomości odbiorców, wzrasta prawdopodobieństwo sięgnięcia po niego w sytuacji wystąpienia adekwatnej potrzeby u danej osoby.
Wysoka pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania Google zapewnia marce znakomitą ekspozycję
Chętniej kupujemy to, co wydaje się nam znajome, budzi zaufanie i wywołuje pozytywne reakcje. Wystarczy zastanowić się nad jedną kwestią: co wybierze konsument, który porównuje towary z jednej kategorii na sklepowej półce i trwa u niego proces podejmowania decyzji? Produkt kompletnie dla niego anonimowy, czy markę którą zna z internetu? Zgodnie z zaobserwowanym schematem reakcji, rozpoznawalny brand ma ponad 80% szans na zwycięstwo w walce z bezpośrednią konkurencją. Mało tego – według specjalistów ds. e-marketingu z ESEO blisko 90% internautów uważa, że wyższa pozycja w rankingu Google oznacza lepszą jakość. Innymi słowy firma posiadająca serwis www sklasyfikowany na topowych miejscach zagwarantuje im bardziej fachowe usługi, produkty na wyższym poziomie, kompleksową obsługę klienta etc. Widać jak na dłoni, że pozycja w internecie wydatnie wpływa na wybory dokonywane przez klientów.