Problem w tym, że rywalizacja o pozycje na często wpisywane słowa często trwa od lat, nowym podmiotom trudno przebić się do TOP 10 SERP. Pytanie tylko czy pozycjonowanie na słabiej zagospodarowane frazy w ogóle może się opłacać? Odpowiedzi udzielą eksperci z agencji interaktywnej ESEO.
Wszystko jest wykonalne. Pod warunkiem, że dysponuje się nieograniczonym czasem i takim samym budżetem
Każda branża ma swoją specyfikę, co wpływa na frazy wpisywane przez jej odbiorców. Google Trends pozwala porównać przede wszystkim dynamikę zmian, ale są też narzędzia pozwalające na sprawdzenie dokładnej liczby wyszukań w określonym przedziale czasowym. Te wpisywane przez użytkowników najczęściej są trudniejsze w pozycjonowaniu, gdyż wiele firm działa w tym kierunku – i to od wielu lat. Co nie znaczy, że nie da się ich prześcignąć. Trzeba jedynie wyłożyć w tym celu mnóstwo pieniędzy i wykazać się iście anielską cierpliwością. Dokładnie tak samo, jak w przypadku próby przejęcia skojarzeń z marką. Mało które przedsiębiorstwo dysponuje zasobami, które pozwalałyby na taką inwestycję. Zdaniem przedstawicieli ESEO znacznie bardziej opłacalną strategią dla większości firm będzie wyselekcjonowanie fraz z dużym potencjałem, na których rywalizacja o TOP 3 jest mniej zażarta. Dotyczy do zwłaszcza rozbudowanych sformułowań, z tzw. długim ogonem.
Profesjonalny keyword research to klucz do tego, aby witryna możliwie szybko znalazła się na szczycie Google
Rozpoznanie tych słów kluczowych, które mogą przynieść odczuwalny wzrost zysków, wymaga drobiazgowej analizy. Efektem działań ma być poprawienie widoczności firmowej witryny w internecie, które z czasem przełoży się na wzrost zainteresowania klientów. W poszukiwaniu takich fraz należy sprawdzić podpowiedzi samej wyszukiwarki, dokładnie ocenić treści na stronach konkurencji z tej samej branży, zapoznać się z tematycznymi forami... Wiele informacji kryje się w danych gromadzonych przez Google Analytics – świadomość, jakich zapytań aktualnie używają użytkownicy wchodzący na stronę firmy z poziomu wyszukiwarki, daje możliwość precyzyjniejszego zaplanowania działań pozycjonerskich. Takie zestawienia pokazują, jakie rzeczy naprawdę interesują klientów. A wyobrażenia kierownictwa o grupie docelowej nie zawsze dokładnie pokrywają się z tym, co w rzeczywistości wpisują odbiorcy.