Komunikacja marketingowa staje się coraz trudniejszym wyzwaniem a to ze względu na rosnącą liczbę nośników i przekazów, walczących o uwagę konsumentów. Przemyślana, spójna identyfikacja wizualna pozwala wyróżnić się na tle pozostałych firm.
Efektowne kasetony reklamowe to coś więcej niż ekspozycja nazwy marki. Zrób z nich dobry użytek!
Opracowanie charakterystycznego logo, które stanie się znakiem rozpoznawczym całego brandu, to dopiero początek. Dopasowanie czcionek na drukach i trójwymiarowych napisach, stworzenie przejrzystej strony internetowej, opracowanie konceptu pod przyszłe billboardy czy szyldy. To tylko część elementów, w których identyfikacja wizualna firmy decyduje o kształcie nośników. Przedstawiciele firmy WarMAX, która od lat zajmuje się wszelkimi formami reklamy zewnętrznej, podkreślają że istotne jest stworzenie takiego przekazu, który potencjalny klient doskonale zapamięta. Jeżeli odbiorca będzie co chwila spotykał się z różnymi materiałami promocyjnymi tej samej marki, które prezentują się zupełnie inaczej, nie uda się zbudować trwałej sieci skojarzeń. Komunikaty kierowane do grupy docelowej, obojętnie czy poprzez kasetony reklamowe czy inne formaty, powinny korzystać z tego samego zestawu środków wyrazu. W końcu im częściej coś jest powtarzane, tym lepiej „zakorzenia się” w umysłach osób, które mają styczność z działaniami marketingowymi danej firmy. A przecież wysoka rozpoznawalność stanowi podstawę wzrostu sprzedaży!
Reklama w przestrzeni publicznej rządzi się swoimi prawami. Tu chodzi o coś więcej niż suche przepisy
Przedsiębiorcy inwestujący w kampanie outdoorowe nierzadko mają poważny problem z lokalnymi regulacjami, dotyczącymi choćby ochrony zabytkowego krajobrazu. Zakaz stosowania specyficznych kasetonów reklamowych i innych ekspozytorów w określonych punktach miasta utrudnia planowanie skutecznych akcji marketingowych. To jednak tylko jeden z problemów, jakie muszą rozwiązać właściciele firm oraz specjaliści od szeroko pojmowanej promocji. Prawdopodobnie jeszcze większym wyzwaniem jest zachęcenie odbiorców do tego, aby skupili się na przekazie reklamy dłużej niż przez przysłowiowy rzut okiem. Tutaj ponownie wszystko zależy od identyfikacji wizualnej. Atrakcyjny, wyrazisty koncept na osobowość marki, wyrażanej poprzez różnego rodzaju materiały marketingowe, wzbudzi w przechodniach większe zainteresowanie niż krzykliwy neon, za którym nie kryje się żadna głębsza treść.