Nowoczesny marketing internetowy daje narzędzia, które pozwolą ich wyselekcjonować i przyciągnąć do firmowej strony www.
W social mediach budujesz relację z klientami. Pozyskujesz ich przez Google
Popularne „społecznościówki” stanowią doskonały sposób na nawiązywanie więzi z konsumentami, zbudowanie pozytywnego wizerunku marki. Lojalny klient to w biznesie największy skarb – jednak zanim zacznie się oddziaływanie na emocje, trzeba się temu odbiorcy pokazać. Aktualnie znakomita większość ruchu w internecie pochodzi z wyszukiwarek, z amerykańskim Google na czele. Dzięki pozycjonowaniu stron można zwiększyć liczbę unikalnych użytkowników nawet o kilkaset procent. Trzeba tylko działać adekwatnie do własnych możliwości i poczynań konkurencji.
Dla firmy, której działanie koncentruje się na niewielkim obszarze – np. powiat bełchatowski, miasto Olsztyn albo dawne województwo krośnieńskie – optymalnym rozwiązaniem będzie tzw. pozycjonowanie lokalne. Chodzi o to, aby na jej witrynę www trafiały te osoby, które faktycznie mogą być zainteresowane oferowanymi produktami/usługami. Jak to zrobić? Zdaniem specjalistów w dziedzinie marketingu internetowego z agencji AFTERWEB kluczowym etapem jest analiza i ocena potencjału słów kluczowych. Dopasowanie zawartości strony do wyszukiwań miejscowych konsumentów bardzo szybko przełoży się na gwałtowny skok sprzedaży – nawet o 70%!
Skuteczne i trwałe pozycjonowanie stron wymaga specjalistycznej wiedzy oraz doświadczenia
Dostosowanie firmowej witryny www do wytycznych Google i zwiększenie jej popularności wśród internautów wygeneruje tzw. ruch organiczny. Użytkownicy wyszukiwarki sami wchodzą na strony, które wyświetlają im się po wpisaniu konkretnych fraz. Nie potrzebują do tego dodatkowej zachęty w postaci płatnych reklam. Trudno uznać za niespodziankę fakt, że pozycjonowanie stron powszechnie uważa się za najbardziej opłacalną formę reklamy w internecie. Miejsce na pierwszej stronie wyszukiwania, najlepiej w TOP 5 wyników, daje do 92% udziału we wszystkich wejściach użytkowników z Google'a. Przełożenie na wzrost zainteresowania klientów ofertą, a tym samym również radykalną poprawę sprzedaży, pojawi się bardzo szybko po osiągnięciu celu.