Skoro od pozycji w wyszukiwarce może zależeć „być albo nie być” prowadzonej przez Ciebie działalności: musisz poznać podstawowe oczekiwania, jakie Google ma względem wszystkich indeksowanych stron internetowych.
Najlepiej zacząć od SEO. Skoro wyszukiwarka ma swoje standardy, trzeba się do nich dostosować
Google publikuje wytyczne dla webmasterów, mniej lub bardziej regularne aktualizowane. Ale nie są one gotowym przepisem na to, jak zdobyć i utrzymać pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania. W końcu na każdą frazę kluczową przypada jeden top (plus reklamy, ale o nich w dalszej części), a chętnych do zajęcia najbardziej eksponowanych miejsc nigdy nie brakuje, w żadnej branży. Jednak trzymanie się tych zasad daje podstawy ku temu, aby powoli piąć się w górę. Specjaliści od marketingu internetowego oraz SEO z polskiej agencji IN podkreślają, że kompleksowe zoptymalizowanie serwisu www pod obowiązujące zasady stanowi konieczny wstęp do dalszych, bardziej zaawansowanych działań. Dopiero spełnienie narzucanych przez Google wymogów pozwala myśleć o tym, aby skutecznie pozycjonować witrynę i budować świadomość firmowej marki wśród użytkowników. Warto zwrócić uwagę, że wytyczne koncentrują się wokół kodu (oraz innych aspektów technicznych), contentu (teksty, grafiki itd.), a także komfortu nawigacji po stronie. Ze szczególnym uwzględnieniem urządzeń mobilnych – już ponad połowa ruchu w całym internecie pochodzi od osób korzystających ze smartfonów czy tabletów.
Masz ograniczony budżet na marketing? Zastanów się, czy nie spożytkować go w Google Ads
To jedna z najefektywniejszych form promocji, która przy stosunkowo niewielkich nakładach może przynieść nadspodziewanie wysokie zyski. Jak to możliwe? Reklamy Google Ads sprawiają, że witryna internetowa staje się widoczna w wielu eksponowanych miejscach w sieci. Począwszy od szczytów rankingu wyszukiwarki (linki sponsorowane, oferty zakupowe), a skończywszy na niezliczonej liczbie popularnych wśród użytkowników serwisów oraz portali (kampanie remarketingowe, sieć Google AdSense). System Ads pozwala dotrzeć z marketingowym przekazem dokładnie do przedstawicieli założonej grupy docelowej. Za precyzyjne targetowanie poszczególnych reklam odpowiadają skomplikowane algorytmy, analizujące dane na temat zachowań i preferencji użytkowników internetu. Oczywiście automat nie zrobi wszystkiego sam – eksperci z interaktywnej agencji IN tłumaczą, że do prawidłowej obsługi wszystkich narzędzi w Google Ads trzeba przejść szereg specjalistycznych szkoleń. Tylko osoby uzbrojone w zaawansowaną wiedzę są w stanie wycisnąć z tego systemu maksimum korzyści.