Nikt nie będzie tego sprawdzał ręcznie, bo w niektórych przypadkach, zwyczajnie nie starczyłoby na to czasu. W związku z tym, powstały różne narzędzia, które pomagają takie linki weryfikować, a także sprawdzać jej ilość. Poniżej przedstawiamy listę pięciu narzędzi, które będą przydatne do sprawdzania tego, ile konkretnie linków prowadzi do danej domeny.
Majestic
Jednym z najpopularniejszych i obecnie najczęściej stosowanych narzędzi do sprawdzania ilości linków prowadzących do strony, jest Majestic. Jest to płatne narzędzie, które jednak daje nam w pozycjonowaniu bardzo dużą pomoc. Podstawą jego funkcjonowania jest porównywanie wskaźników Trust Flow oraz Citation Flow. Pierwszy z nich, stanowi liczbę kliknięć z początkowego zestawu danych zaufanych stron do danego adresu url lub domeny. Z kolei wskaźnik Citation Flow, to nic innego, jak liczba ocenionych linków przychodzących do danego adresu url lub domeny. Wskaźniki te, odgrywają kluczową rolę, jeśli chodzi o budowanie zaplecza pozycjonerskiego – w dużej mierze właśnie na ich podstawie dobierane są strony, na których umieszczane są linki. Pozycjonowanie będzie wtedy skuteczne. Za pomocą narzędzia Majestic, jesteśmy też w stanie bardzo szybko sprawdzić, ile i jakie linki kierują bezpośrednio do naszej domeny.
Linkody.com
Jeśli chodzi o możliwie jak najprostszy opis tego narzędzia, to jego głównym zadaniem jest stały monitoring linków zwrotnych (back links). To także narzędzie płatne – aby z niego korzystać, konieczne jest wykupienie abonamentu, który w najtańszej wersji kosztuje 7,90 euro. Mamy też jednak możliwość darmowego testowania takiego narzędzia przez okres 30 dni. Zależnie jednak od wysokości abonamentu, za pomocą Linkody.com, jesteśmy w stanie sprawdzić od 3 do 100 domen.
OpenLinkprofiler
To z kolei narzędzie darmowe. Jego główną funkcją, jest analiza linków prowadzących do naszej domeny. Dzięki niemu, jesteśmy w stanie sprawdzić aż do 200 tysięcy linków. Dzięki różnego rodzaju filtrom, możemy bardzo konkretnie zawęzić pole naszych poszukiwań linków, co jest bardzo dużym plusem. Możemy też sprawdzać linki prowadzące do strony pod kątem wieku podstron czy tekstów zakotwiczenia.
Searchmetrics
Jeśli chodzi o to narzędzie, to jest ono wykorzystywane do mierzenia widoczności danej strony w Google. Jest to narzędzie płatne, a cena jego zakupu wynosi 69 dolarów. W wersji darmowej, jesteśmy w stanie otrzymać jedynie ilość linków i szczątkowe dane dotyczące ich jakości. Jednocześnie, jest to obecnie najlepsze na rynku narzędzie do sprawdzania jakości linków.
Cognitiveseo
Narzędzie to, pozwala nam oceniać jakość linków kierujących do domeny, a także dopasować ich profil w taki sposób, aby uniknąć kary od Google. Więcej informacji na temat seo przeczytasz na stronie: http://www.the-first.pl/blog/ Historia linków, które możemy zbadać za pomocą tego właśnie narzędzia, sięga aż do 5 lat wstecz, co może dać nam bardzo dobry ogląd sytuacji naszej strony w Sieci i tego, jaka dokładnie jest jej historia. Dane te, będą bardzo przydatne do przygotowania właściwej strategii dalszego pozycjonowania witryny. Jest to jednak narzędzie płatne, a minimalna jego cena wynosi 99 dolarów.
Reklama
Pozycjonowanie bez tajemnic. Jak sprawdzić linki prowadzące do strony?
Jedną z podstaw pozycjonowania, jest pozyskiwanie dobrej jakości linków, które będą kierowały do konkretnej domeny. Ważne jest też jednak to, aby sprawdzać to, ile linków i jakie dokładnie one są, do takiej domeny kieruje.
- 05.10.2017 18:49 (aktualizacja 19.08.2023 19:48)
Reklama