Reklama w krajobrazie
Co rusz napotykamy na rozmaite konstrukcje reklamowe, czasem nawet nie zwracamy uwagi na to jak jest ich wiele w naszym otoczeniu. Zwykle im wieksza reklama, tym potrzebuje stabilniejszej konstrukcji, stelaża, podstawy. Warto pamiętać, by reklama nie była tylko skuteczna swoim przekazem, widocznością, ale i aby była bezpieczna. Konstrukcje stalowe muszą być stabilne, wytrzymałe mechanicznie, odporne na warunki atmosferyczne, w tym mróz, deszcz oraz silne wiatry, które mogłyby reklamę zniszczyć, przewrócić itp. Do najpopularniejszych konstrukcji należą stalowe ramy pozwalające napiąć w nich banery. Coraz częściej również reklamodawcom zależy na tym, aby zmaksymalizować widoczność reklamy, również nocą, stąd też potrzeba podpięcia do sieci energetycznej iż zapewnia reklamie należytego oświetlenia. Różnorodność reklam i możliwości ich montażu powoduje, iż praktycznie każde atrakcyjne miejsce jest zagospodarowywane. Ciekawą formą reklamy są banery i siatki mesh zasłaniające nieremontowane i niszczejące budynki, elewacje, przestrzenie mało widokowe i estetyczne.
Produkcje na stałe i przenośne
Zarówno przy drogach, autostradach jak też na dostatecznie widocznych i atrakcyjnych miejscach w mieście spotkać można pylony, przyczepy, stojaki i inne konstrukcje reklamowe. Niektóre z nich są ruchome, a raczej mobilne, co oznacza że reklamy na nich widniejące można zmienić, jak i zmienić ich miejsce wystawy. Są to bez wątpienia konstrukcje lżejsze, możliwe do demontażu i ponownego montażu, transportu. Nie oznacza to wcale, iż są to konstrukcje małe gabarytem. Często reklamy umieszczane są na rusztowaniach, napinane na ramach itp. Poza jednak konstrukcjami przenośnymi dostępne są także ekspozycje stałe zainstalowane na budynkach, czy też betonowane w gruncie. Do najpopularniejszych należą słupy bilboardowe.
Inwestycja w konstrukcję reklamową
Inwestując w wykonanie konstrukcji reklamowej musimy być pewni skuteczności tego rodzaju konstrukcji pod względem marketingowym. Koszty wykonania pylonu, podstawy, słupa nie są wcale małe, bywa że konieczny jest projekt architektoniczny, pozwolenie na budowę, odniesienia na mapie itp. Inwestycja wymaga wkładu pieniężnego, ale i przemyślenia czy wybrane miejsce pozwoli na pozyskanie klientów na reklamę, czy będzie atrakcyjne, jaki może być zwrot z takiej reklamy. Poza konstrukcją stałą liczyć się trzeba też z późniejszymi kosztami produkcji reklamy jak baner, materiał, czy plakat. Cena wynajmu powierzchni reklamowej zawierać powinna produkcję samej reklamy, jeśli nasza konstrukcja będzie generowała zbyt wysoki koszt druku i montażu reklamy, ilość zainteresowanych klientów nie będzie duża.
Napisz komentarz
Komentarze