Prace na trasie Orneta – Pieniężno zaplanowano na lata 2021-2023. Wartość drugiego etapu robót to około 69 mln złotych, pochodzących z budżetu spółki.
Z Pieniężna do Ornety
Prace na trasie Orneta – Pieniężno obejmą wymianę torów i roboty na 40 obiektach inżynieryjnych – przepustach, wiaduktach i mostach. Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów po przebudowie peronu w miejscowości Rogiedle, Lubomino i Henrykowo. Dostępność do kolei poprawi nowy przystanek Nowy Dwór koło Ornety. Obiekty zostaną wyposażone w ławki, wiaty i gabloty informacyjne. Lepszą dostępność dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią pochylnie. Przebudowa obejmie także 3 przejazdy kolejowo-drogowe, PLK zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowo-drogowym.
Po realizacji całego zakresu projektu pociągi przyspieszą do 100 km/h oferując krótszy czas przejazdu na trasie Braniewo – Olsztyn. Poprawią się także warunki dla przewozu towarów. Składy będą mogły być cięższe, dzięki czemu będzie można przewieźć więcej ładunku.
A kiedy z Braniewa do Pieniężna?
Na razie nie wiemy, kiedy ruszą pociągi z Braniewa do Pieniężna i kiedy odbędzie się remont tego odcinka.
PKP zapewniają jedynie, że „Linia kolejowa z Olsztyna do Braniewa jest ważna dla przewozu ładunków w kierunku Obwodu Kaliningradzkiego”, wyjaśniając, że wkrótce powinna zostać zbudowana nowa towarowa stacja przygraniczna pomiędzy granicą państwa a stacją Braniewo.
Jesienna PROMOCJA na REKLAMĘ
w Nowinach Północnych!WIĘCEJ:
Mail: [email protected]
Tel.: 501 08 02 96
Napisz komentarz
Komentarze