Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Ponad 3,6 tys. zgłoszeń przekazanych przez 112

BRANIEWO. Każdego dnia oficerowie dyżurni braniewskiej komendy Policji są powiadamiani przez operatorów numeru alarmowego 112 o zdarzeniach wymagających interwencji. Tylko w 2019 roku tego typu zgłoszeń było ponad 3,6 tysiąca!
Ponad 3,6 tys. zgłoszeń przekazanych przez 112

Wczoraj (11 lutego) obchodziliśmy Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112. Każdego dnia, podczas policyjnej służby, funkcjonariusze pozostają w kontakcie z operatorami z Centrum Powiadamiana Ratunkowego.

W połowie 2018 roku nastąpiło przełączenie numeru alarmowego 997 na numer 112. Celem tego działania było usprawnienie procedury zgłoszeniowej, a także przyspieszenie działań odpowiednich służb. Wymagało ono zarówno od policjantów, jak i operatorów wypracowania wzajemnego kanału komunikacji.

Adrianna Kulis – trener i operator w CPR w Olsztynie – przyznaje, że początki były ciężkie.
Uczyliśmy się, jakie informacje z punktu widzenia funkcjonariuszy są istotne, co powinien zawierać opis zgłoszenia, by patrole mogły skutecznie i szybko działać — mówi pani Adrianna. — Teraz mogę śmiało stwierdzić, że nasza współpraca z oficerami dyżurnymi Policji odbywa się na bardzo wysokim poziomie.

Już najmłodszym dzieciom uświadamia się, jaki numer alarmowy należy wybrać, gdy w sytuacji zagrożenia potrzebujemy pilnej pomocy. Informacja, którą poszkodowani przekazują dzwoniąc pod 112 jest uzupełniania przez operatorów, a następnie trafia natychmiast do funkcjonariuszy. O tym, że policyjna służba jest pełna sytuacji, które na długo zapadają w pamięć nie trzeba nikogo przekonywać. Okazuje się, że takie momenty wspominają także odbierający zgłoszenia w CPR.

Na długo zapamiętam pewną sytuację, która dotyczyła osobiście innego operatora – mojego kolegi z pracy — mówi Adrianna Kulis. — Dodzwoniła się wówczas do niego pewna kobieta i powiadomiła, że została napadnięta w parku. Tuż po tej rozmowie telefon poszkodowanej skradziono, sprawca nie zakończył jednak połączenia. Operator był cały czas czujny, słuchał dokładnie tego, co się dzieje. W tym samym czasie powiadomił drugiego operatora, który połączył się z Policją. Cała akcja trwała około 40 minut. Operatorzy pozostawali na linii z funkcjonariuszami, przekazując im, gdzie może poruszać się sprawca. Gdy usłyszeli w słuchawce, że policjanci dotarli do uciekiniera – mogli spokojnie zakończyć połączenie.

 

Niemal 10 zgłoszeń dziennie
Tylko w minionym roku do braniewskiej komendy Policji przekazano ponad 3,6 tys. zgłoszeń z Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Niestety, wciąż zdarzają się sytuacje, w których numer 112 wybijany jest na klawiaturze telefonu nie przez osoby, które naprawdę potrzebują pomocy, ale przez tych, którzy na skutek żartów angażują służby w sytuacje niewymagające ich interwencji. W 2019 roku policjanci odnotowali 15 takich przypadków.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama