W praktycznie każdej branży, opartej na usługach, liczy się klient oraz jego opinia o wykonywanej przez nas pracy. To ona najczęściej determinuje czy dostajemy kolejne zlecenia, a więc czy nasz biznes się rozwija. Nie inaczej jest w branży prawniczej, w której o wyborze danego fachowca, decydują opinie naszych poprzednich klientów. Jak zorientować się jak patrzą na nas i jak widzą naszych potencjalnych konkurentów?
Zdecyduj się na Orły Prawa
Dzisiejszych rozważań będziemy dokonywali na podstawie internetowego plebiscytu branżowego Orły Prawa. Jego ideą jest coroczny wybór najlepszych radców prawnych, notariuszy oraz adwokatów na terenie całej Polski. W wyłonieniu laureatów pomaga automatyczne oprogramowanie komputerowe, którego zadaniem jest odnajdywać w wirtualnej sieci oceny każdego zgłoszonego do konkursu prawnika lub kancelarii prawnej. Z zebranych danych wyliczana jest średnia ważona, której wynik zawiera się w przedziale od zera do dziesięciu punktów. Każdy, kto otrzyma nie mniej niż osiem punktów, zostaje laureatem plebiscytu Orły Prawa. Gwarantowaną nagrodą jest tu zamieszczenie danych zwycięzców w specjalnie do tego stworzonym rankingu (https://www.orlyprawa.pl/cities). Chętni mogą zdecydować się również na zestaw materiałów promocyjnych, które pomogą potwierdzić naszą wygraną również w świecie wirtualnym.
Jak porównać prawników?
W plebiscycie Orły Prawa konfrontacja jest bardzo klarowna, ponieważ nie próbujemy tutaj ważyć słów, a skupić się na liczbie. Jest to wymierna forma porównawcza, w której jasno można określić kto jest lepiej oceniany, a kto słabiej. Konstrukcja rankingu Orłów Prawa, wymusza podział branży na grupy lokalne. Choć skala jest więc ta sama, to inaczej będzie wyglądało otrzymanie 9.0 punktów, przy najwyższym wyniku w mieście równym 9.1 pkt, niż w miejscowości, gdzie kilka kancelarii prawnych otrzymało największe możliwe noty. Daje to niebywałą możliwość porównania swojej pracy z innymi, bez wczytywania się godzinami w jałowe komentarze na forach internetowych. Jest to również dokładniejsza forma niż analiza punktowych gwiazdek w Google Maps, ponieważ w plebiscycie Orły Prawa brane są pod uwagę również głosy z innych portali (również branżowych).