Modernizacja linii szerokotorowej na odcinku Braniewo – granica państwa zostanie wykonana w latach 2022-2023. Przygotowana zostanie także dokumentacja projektowa nowej stacji towarowej pomiędzy granicą państwa a Braniewem.
Inwestycja jest podyktowana rozwojem w Braniewie i okolicach terminali przeładunkowych zajmujących się transportem różnych surowców.
Przewozy towarów koleją są bardziej efektywne niż drogowe. Pociągi transportują wielokrotnie większą ilość ładunków niż samochody ciężarowe. Składy mają większą ładowność i mogą przewozić niemal każdy surowiec.
— Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na przejściach granicznych zwiększą rolę ekologicznego transportu kolejowego m.in. na ważnej trasie wschód – zachód – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. — Dzięki pracom na normalnym i szerokim torze skróci się czas obsługi towarów oraz poprawi konkurencyjność kolei w transporcie ładunków przez granicę. Zapewnimy sprawniejszy przejazd większej liczby pociągów.
Projekt za 280 mln złotych pod nazwą „Poprawa stanu technicznego infrastruktury kolejowej w rejonach przejść granicznych, w tym toru szerokiego” (w ramach Krajowego Programu Kolejowego) dedykowany jest przewozom towarowym. Inwestycje poprawiają warunki w rejonie siedmiu przejść granicznych. Oprócz przejścia Braniewo – Mamonowo PKP PLK przeprowadziło już prace modernizacyjne (lub przeprowadzi je w najbliższych latach) na przejściach Terespol – Brześć, Skandawa – Żeleznodorożnyj, Medyka – Mościska, Werchrata – Rawa Ruska, Siemianówka – Swisłocz i w Kuźnicy Białostockiej.
ZAREKLAMUJ SIĘ
w Nowinach Północnych!KONTAKT:
Mail: [email protected]
Tel.: 501 08 02 96
Napisz komentarz
Komentarze